Jak utrzymywać dobre relacje w salonie fryzjerskim?

Salon fryzjerski to miejsce, do którego częściej lub rzadziej chodzi każdy. Czasami salony te nie traktują siebie jak zakładu rzemieślniczego, gdzie jedynie podcina się włosy, ale jak studio artystyczne, gdzie tworzy się fryzury i zmienia wizerunek. Jeśli jednak salony fryzjerskie pretendują do takiego miana, powinny stanąć na wysokości zadania. Oprócz dbania o włosy niech postawią również na dbanie o relacje.

Strzygący i strzyżony – płomienny romans

Relację między tym, który strzyże włosy, a tym, któremu włosy się strzyże, można porównać do romansu. Fryzjer robi co w jego siłach, aby uczynić z czyichś włosów dzieło, a nawet arcydzieło. Nie warto wkładać tyle wysiłku w jednorazowy numerek, lepiej postarać się o długi, płomienny romans. To inwestycja, która opłaci się pod wieloma względami.

 

Salon fryzjerski – miejsce spotkań

W obecnych czasach salonów fryzjerskich nie traktuje się tylko jako pewnego rodzaju sklepu, do którego idzie zrobić się zakup, ale jako swoiste miejsce spotkań. Klienci znają się z fryzjerami, czasem nawet się z nimi kolegują lub przyjaźnią. Miejsca te nie służą jedynie do podcięcia i wymodelowania włosów, ale również do stylizacji i kreowania wizerunku. Czas spędzony w salonie upływa w miłym klimacie, często przy kawie lub herbacie, no i oczywiście przy rozmowie.

 

Utrzymywanie relacji

Jeden zadowolony klient może niekiedy uratować salon fryzjerski, dlatego warto jest utrzymywać zarówno jakość wystroju oraz wyposażenia salonu (wyposażenie do salonu fryzjerskiego znajdziesz w sklepie Modna Kaja), jak i jakość usług fryzjerskich. Jeden niezadowolony klient może go niekiedy zrujnować. Aby to pojąć wystarczy zwykła logika. Ktoś, kto wyjdzie z salonu fryzjerskiego zadowolony, nie tylko wejdzie do niego ponownie, ale przyprowadzi ze sobą inne osoby. Ktoś, kto wyjdzie z niego niezadowolony, uda się do innego i innym odradzi wizytę w tym salonie. Trzeba robić wszystko, aby klient opuścił salon z uśmiechem na ustach. Przykładowo jeśli ktoś prosi o skrócenie włosów o 10 centymetrów, nie skraca się ich o 20 centymetrów – niestety taka sytuacja zdarza się nagminnie. Fryzjer jako specjalista od fryzur jak najbardziej powinien zasugerować najlepszą fryzurę dla danego klienta, ale nie powinien działać wbrew jego woli. Oczywiście należy pozyskiwać nowych klientów, aczkolwiek trzeba zachowywać klientów starych. Nawet ze względów marketingowych, utrzymanie starego klienta okazuje się mniej więcej pięć razy tańsze niż pozyskanie klienta nowego.

 

Salony fryzjerskie, salony barberskie, salony kosmetyczne

Obecnie w salonach fryzjerskich, często odgrywających rolę salonów upiększających, oferuje się kompleksowe usługi. Na panie czeka nie tylko fryzjerka, ale też kosmetyczka, a nawet manicurzystka i pedicurzystka. Kobieta powinna przecież zachować młodość i piękno jak najdłużej, a zabiegi kosmetyczne na pewno w tym pomagają. Na panów z kolei oprócz fryzjera, często czeka też barber. Warto przecież, aby mężczyzna zadbał zarówno o fryzurę, jak też o brodę. Fakt ten tylko utwierdza w przekonaniu, że miło zaglądać stale do jednego salonu i budować w nim dłuższe relacje. Skorzysta na tym nasze życie towarzyskie i na pewno nasze włosy.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *