Zdrowy styl życia według topowej australijskiej trenerki i instagramerki Kayli Itsines

Moda na zdrowy tryb życia nie przestaje być popularna, a co najlepsze jest coraz łatwiejsza. W sklepach pojawiają się półki zaopatrzone po brzegi żywnością bio i ekologiczną, w restauracjach kucharze serwują nam dania oparte o idee kuchni sezonowej, bogatej w świeże produkty, które występują o danej porze roku, o dziwo coraz większa część społeczeństwa wie, co to jest quinoa, spirulina, czy chia, a na siłowni czasami musimy czekać w kolejce, aby skorzystać z danego sprzętu. Jednym zdaniem – chcemy żyć zdrowo.

Autorytetami w dziedzinie zdrowego lifestyle’u są trenerzy i trenerki personalne, które pomagają nam w poukładaniu swojego życia. Przykładem takiej trenerki, może nie personalnej, ale globalnej, która motywuje ludzi na całym świecie, jest Australijka Kayla Itsines. Poniżej znajdziecie informacje dotyczące jej zdrowych nawyków żywieniowych, i nie tylko, oraz programów sportowych, które opracowała.

O Kayli słów kilka

Australijka ma niespełna 30 lat, jest znana na całym świecie jako trenereka personalna, która zasłynęła swoim planem treningowym w formie ebooków zatytułowanych Bikini Body Guides, za który są wdzięczne miliony kobiet, cieszące się dzięki nim smuklejszą sylwetką. Co więcej, jako jedna z pierwszych, stworzyła dwie aplikacje, które układały plan żywieniowy dla danej osoby, z możliwością personalizacji oraz zawierały plany treningowe w formacie filmików video.

W 2016 roku Kayla została uznana przez magazyn Time za jedną z 30 najbardziej wpływowych osób w internecie – posiadała wtedy 8 milionów followersów na Facebooku i 5 milionów na Instagramie. Jest zawsze uśmiechnięta, ma idealne ciało, nowonarodzone maleństwo oraz wspierającego partnera, a do ich rodziny od dawna należą dwa psy rasy Husky.

Poranne nawyki

Kayla zachęca do słuchania swojego organizmu w każdej kwestii, również w tej żywieniowej. Jednak wiele z nas zastanawia się co, je i kiedy je Australijka, że cieszy się tak dobrą sylwetką. Otóż infulencerka jest rannym ptaszkiem i dzień zaczyna już o 5 rano, chyba nikogo nie zdziwi fakt, że po niewielkim śniadaniu, które najczęściej składa się z jajka i kromki chleba razowego, od razu przebiera się w sportowy outfit i zaczyna swój poranny trening. Tuż po nim zabiera się za celebrowanie poranka przy porządnym śniadaniu, który uważa za swój najważniejszy posiłek dnia. Przeważnie składa się ono z tostów z jajkiem, awokado, pomidorkami koktajlowymi z dodatkiem szpinaku. Zaraz po porannym posiłku wychodzi z psami na spacer, a ponieważ nie są to psy, które szybko się męczą, zdarza się, że spacery są naprawdę długie.

Plan dnia – lunch i kolacja

W porze lunchowej zaś przeważnie jada sałatkę, która jest złożona ze świeżych, nieprzetworzonych warzyw, mozzarelli, tuńczyka, lub łososia i dodatku komosy ryżowej, lub grzanek pełnoziarnistych. Instagramerka nie jest zwolenniczką diet wykluczających jedną grupę produktów, dlatego zawsze stara się, żeby każdy jej posiłek składał się z odpowiedniej ilości węglowodanów, tłuszczy i białka. Po południu robi swój wieczorny trening, który opiera się na jej programie BBG.

Na obiadokolację jada najczęściej dania, które składają się z chudego mięsa, węglowodanów złożonych oraz dużej ilości warzyw. Kayla zaznacza również, że często bywa w restauracjach, w których przeważnie jada owoce morza, ale również różnego rodzaju makarony. Wieczorami lubi wypić miętową herbatę, która poprawia jej pracę jelit

Stosunek do używek

Itsines nie pije alkoholu, nie pali papierosów i wzbrania się przed zażywaniem wszelkich środków psychoaktywnych. Uważa, że nie potrzebuje dodatkowych bodźców pobudzających, ponieważ endorfiny cały czas w niej buzują.

Dzień regeneracji

Wydawać by się mogło, że Kayla  jest aktywną kobietą, która nie marnuje ani chwili na zbędny odpoczynek, ale nie. Australijka kładzie duży nacisk na regenerację, uważa, że jeden dzień w tygodniu powinniśmy przeznaczyć na pełny odpoczynek dla organizmu i zrobić sobie przerwę od treningu, tak aby nasze mięśnie nie zostały przeciążone.

Przejście na zdrowy styl życia nie musi być trudne, Kayla jest przykładem na to, że jeśli tylko chcemy, możemy osiągnąć swoje cele. Dzięki temu, że poznaliśmy jej nawyki żywieniowe i treningowe, możemy teraz starać się ją naśladować, aby móc cieszyć się smukłą sylwetką i dobrym samopoczuciem. Pamiętajmy, aby stawiać na żywność mało przetworzoną, jednak nie eliminujmy z naszych posiłków podstawowych składników żywieniowych, takich jak węglowodany, czy tłuszcze. Skupmy się również na ograniczeniu używek i wprowadzeniu regularnych treningów, jednak nie zapominajmy o chwili dla siebie i dniu regeneracji.

Magda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *