Okładka Vogue’a stworzona przez Internautów

Okładka Vogue’a z Anją Rubik i Małgosią Belą wzbudziła w internautach wiele emocji. Zwolennicy doszukiwali się w zdjęciu ukazania symboli polskości i prawdziwości, zastosowanej dzięki braku nadmiernego retuszu. Krytykom nie spodobała się nawiązująca do PRL-u aranżacja, krzywy kadr zdjęcia, a nawet szarość spowodowana mgłą, czy jak sądzą smogiem. Wszystkie te cechy starali się wyostrzyć w przeróbkach okładki. Internauci wykazali się niezwykłą kreatywnością traktując ją zarówno jako karykaturę prototypu a także reklamę swoich usług.

 Okładka w rękach internautów

ASZdziennik zaprezentował ubarwioną wersję okładki Vogue’a, tym samym jak sami mówią, ożywiając ją. Przesyt i nagłówki wyjęte z brukowców mają sprawić, że czytelnicy na pewno sięgną po gazetę.

okładka vogue aszdziennik

aszdziennik

Kolejna propozycja zamiast dodania barwności zdjęciu skupiła się na przerobieniu tytułu magazynu. Nowa nazwa ma podkreślić szarość zdjęcia spowodowaną smogiem.

Polska w Dużych Dawkach

W opiniach na temat okładki Vogue’a znaleźć można wiele komentarzy dotyczących perspektywy zdjęcia i aspektu kadrowania. Nie można zatem pominąć przeróbki, która jak mówi sam autor „naprawia” krzywy kadr. Na zdjęciu prezentuję się wyprostowana Krzywa Wieża w Pizie.

Jakub Kralka

Okładka Vogue’a w innych miastach

Internauci okazali się być także zazdrośni o nieujęcie na okładce innych polskich miast. Powstały przeróbki z akcentem między innymi Elbląga, Łodzi, a nawet Tych. Mieszkańcy zrobili zdjęcia wzorowane na fotografii z okładki Vogue, prezentując w tle charakterystyczne, dla ich miast, miejsca.

okładka vogue

Zaznaj Łódź

 

okładka vogue

ZiELBLĄG

 

Okładka Vogue

Bartosz Wróblewski

 

Okładka Vogue’a promocją firm

Kreatywnością wykazali się również właściciele firm. Nie pozostali bierni na modę w social media i stworzyli autorskie wersje okładki Vogue. Przeróbki okazały się idealną okazją do promocji produktów i usług.

 

Okładka Vogue

Wawelo

 

Okładka Vogue

MyTaxi

Okładka pierwszego wydania Vogue Polska to podzielenie internautów na zwolenników i krytyków. Jej przeróbki stały się hitem internetu, dzięki czemu o magazynie dowiedziały się nie tylko osoby zainteresowane modą. To niepodważalnie hit w social media.

Martyna Fibich

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *